Інста-блогінг процвітає: історія маріупольчанки, яка зуміла перетворити хобі в роботу

Уми підлітків захоплені блогінгом, пише mariupolchanka. Адже це так класно – фотографувати або знімати відео, писати невеликий текст, набирати передплатників і отримувати великі гроші! Але чи все так просто? Як зробити з блогінга високооплачувану роботу? Що повинен уміти блогер?

Хто такий блогер?

Професії в сучасному світі змінюються дуже швидко, одні зникають, їм на зміну приходять інші. І блогер – одна з новітніх професій, яка стала популярна за останні 15 років. Просунуті діти вже в початковій школі мріють стати блогерами. Підлітки не хочуть вчити в школі математику, а хочуть знімати стрім відеоігор. Батьки продовжують наполягати на «нормальній» освіті. Як же знайти вірний шлях?

Блог в інтернеті може завести будь-яка людина і писати на будь-яку тему. У світі вже 2 млрд. блогерів, вони пишуть пости і створюють відеролики про себе і свій стиль життя, про подорожі, про красу, про автомобілі, про бізнес, про політику. Є блог, який ведеться від імені каменю. А є блог, де публікують фото цуценят і порівнюють їх з кондитерськими виробами. Будь-який онлайн-щоденник буде існувати, поки він цікавий людям. Головний критерій успіху блогу – кількість підписників, тобто людей, які регулярно його читають або дивляться.

До вагітності Катерина Шинкарева ніколи і не замислювалася про блогінг. Вона працювала юристом в Центрі безоплатної правової допомоги в Маріуполі, читала мотиваційні книги, зустрічалася з подружками, а вихідні проводила з коханим.

Тоді Instagram-сторінка Каті не відрізнялася від профілів тисяч маріупольчанок: іноді там з’являлися фото з подружками, посиденьки в кафе, новий манікюр. Потім все змінилося, а блогінг перетворився в справу, яка приносить дохід. Нам Катерина розповіла, як почала заробляти, на чому і скільки витрачає на це часу.

З чого починала дівчина

Її ставлення до аккаунту змінилося з народженням дочки Соні. Ще під час вагітності Катя почала частіше викладати милі фотографії з прогулянок, розповідаючи читачам, як проходить її вагітність, з якими забобонами з боку старшого покоління вона стикається, і як з ними бореться.

Катя розвіювала всілякі міфи і доводила, що дівчина в положенні не перестає бути активною, спортивною, читаючою, радісною до життя. Якщо так послухати, майбутня мати повинна лягти на ліжко і чекати своєї черги в пологовий зал.

Пити каву під час вагітності не можна, дозволяти дитині дивитися в дзеркало не можна, фотографувати – погана прикмета. Але дівчина і кава пила, і активний спосіб життя вела – і нічого, народила здоровеньку донечку. При цьому вона постійно спостерігалася у лікаря, і результати завжди радували.

Після появи на світ Соні, молода мама почала ще активніше розповідати в Instagram про своє життя, ділитися порадами з виховання дитини, викладати більше милих фото новонародженої. Популярність «мамского» блогу стала рости з кожним місяцем, і у Каті навіть з’явилися перші рекламодавці. Коли у неї було всього пара тисяч передплатників, Катю попросили прорекламувати фільтри для фотографій, які за це їй і подарували.

Як розкручувала Instagram-акаунт

Бачучи захопленість дружини і зростання популярності Катиного блогу, чоловік Інста-мами запропонував їй вкластися в рекламу і почати активно розкручувати свій аккаунт. Спочатку це була таргетингова реклама в самому Instagram, зараз Катя платить іншим блогерам за рекламу свого аккаунта. В місяць витрачає близько тисячі гривень.

На Instagram-сторінку Каті підписано понад 20 тисяч осіб. Більшість з них, звичайно, маріупольські, але є передплатники і з Києва, Одеси, Харкова та навіть інших країн. В основному це дівчата до 30 років. Набрати передплатників допомогли спільні розіграші з місцевими кав’ярнями, магазинами і розважальними центрами.

Один раз вона сама запропонувала рекламодавцю стати спонсором її розіграшу, на що отримала у відповідь: «Спасибі, ми подумаємо», більше ініціативу не проявляла. Максимум – Катя викладає в сторіз пост про те, що хоче провести конкурс, шукає для нього спонсорів – і вони самі пишуть їй в директ.

Чому змінила тему блогу

Згодом блог Каті трансформувався з мамского аккаунта в мотиваційний. Сьогодні блогер більше пише про прочитані книги, йогу, харчування, подорожі і догляд за собою, ніж про проблеми дитячого виховання. Така метаморфоза допомогла розширити аудиторію, залучити нових рекламодавців. Катя співпрацює з магазинами косметики, одягу, кав’ярнями.

Дівчина обмежує кількість рекламних постів на сторінці: не більше 2-3 на тиждень. І намагається рекламувати виключно перевірені товари. Категоричне «ні» мережевій косметиці, не сертифікованим засобам для догляду, фінансовим пірамідам і сайтам для заробітку в мережі.

Дівочі зібрання в Маріуполі і плани на майбутнє

Катя влаштовує регулярно бранчі-дівич-вечори з передплатниками під хештегом #InstaBrunchGirl. Допомагає їй у цьому подруга і колега по блогерській справі Лілія Філоненко. Спонсорів для таких зустрічей Катя шукає на партнерських засадах: одні приймають дівчат в своєму закладі, інші погоджуються пофотографувати і познімати, треті – надають декор.

Кількість місць на Інста-бранчі обмежена. Зазвичай не більше 50 чоловік, але все залежить від місця проведення. Ціна за вхід і частування варіюється від 100 до 150 гривень. Намагається запрошувати таких спонсорів, щоб зустрічі були не тільки розважальними, а й корисними. До них приходять з лекціями психологи, косметологи та інші цікаві спікери.

Після декрету блогер не хоче відмовлятися від юридичної кар’єри. Побоюється, що через це у неї не буде часу на Instagram. Адже зараз він забирає у Каті досить багато часу – цілий день, крім кількох годин після пробудження і вечірнього часу з чоловіком, дівчина на зв’язку зі своїми підписниками. Вона переглядає акаунти інших блогерів, продумує пости, знімає сторіз і готує оффлайн-заходи.

«Якщо з якихось причин мені більше не захочеться вести блог або він не буде приносити достатнього доходу, то через рік-два повернуся до юридичної практики», – резюмувала Катя.